Més d'alguna vegada hem escoltat la paraula E-Learning, però ens hem quedat amb la interrogant de no saber què significa. Bé, donçs en aquest tema anirem descobrint aquest tipus d’aprenentatge i el seu desenvolupament tecnològic, que és resultat del procés de globalització que està vivint el món…
L'expressió anglesa E-Learning, correspon a un sistema d'aprenentatge a través del maneig de mitjans electrònics, basant-se en la utilització de computadores, dispositius electrònics, entre uns altres; on a través d'aquests, se li proporciona material educatiu a l'alumne per al seu aprenentatge, aquest pot ser tant obert (internet) com tancat (intranet).
Aquest sistema d'ensenyament a distància incentiva l'ús intensiu de les TIC i aprofita sobretot els mitjans que ofereix internet, sent aquest afavorit per la disponibilitat d'eines d'aprenentatge independentment de límits d'horaris o geografia.
E-Learning, és un sistema que cada dia creix més, fins i tot en un futur, nosaltres mateixos podríem ser partícip actiu d'ella.
Quines són les seues característiques?
Bàsicament les característiques principals de E-Learning és proporcionar i satisfer una demanda, que es defineix com la necessitat de poder realitzar una experiència d'aprenentatge en una forma flexible, mantenint els estàndards d'excel·lència acadèmica que ofereixen les classes presencials.- Ús de navegadors Web per a accedir a la informació.
- El professor recolza a l'alumne mitjançant tutories.
- En general s'utilitzen materials digitals per a crear un aprenentatge flexible.
- Utilització de protocols TCP/IP i HTTP ja que són els més estàndard.
- Tenim un aprenentatge mendiant PC.
- AP individualitzat en canvi, també hi haurà situacions col·laboratives.
- Utilització d'eines síncrones (xat) i eines asíncrones (fòrum).
- Professor i alumne estan separats per espai temps.
- Multimèdia (vídeos, fotos)/Hipertextual (text en format HTML) hipermedia (englobat en la part multimèdia)
I els seus avantatges?
Avui dia, són múltiples els problemes que se'ns sumen a l'hora d'optar per educació. E-Learning permet als usuaris i/o estudiants bregar de manera positiva amb els típics inconvenients que sorgeixen a l'hora d'optar per l'educació formal; com és l'assistència obligatòria a classes, la sincronització dels horaris amb altres activitats extra programàtiques de l'interès de cadascun, etc.
Vaig a mostrar-vos una llista dels moltíssims avantatges que proporciona E-Learning:
- Ofereix a l'alumnat una grandíssima quantitat d'informació.
- Facilita l'actualització de la informació i dels continguts.
- Permet la deslocalització de la informació i dels continguts.
- Facilita l'autonomia de l'estudiant, per exemple gent que treballa pot aprendre al seu temps.
- Propicia la formació Just In Time i Just for Me
- Afavoreix una formació multimèdia, ja que podem aprendre a utilitzar qualsevol tipus de recurs.
- Afavoreix la interactivitat.
- Estalvia costos i desplaçaments.
- Facilita l'ús dels materials en diversos cursos.
- Facilita una formació grupal i col·laborativa.
I els seus inconvenients?
En el punt anterior hem esmentat els avantatges de E-Learning, bé, doncs tan important és conèixer les bondats de e-learning, com els seus desavantatges o inconvenients. Són aquestes:
- El professor es veu obligat a invertir més temps en la preparació.
- Pot ocórrer que tant professor com a alumne tinguen les mínimes competències tecnològiques i no arriben a utilitzar i a aconseguir aquestes competències al màxim.
- Habilitats de l'alumnat per a l'aprenentatge autònom, l'alumne ha de saber pensar per si mateix per a desenvolupar el treball.
- Disminueix la qualitat de la formació si no es respecta el ràtio adequat professor-alumne, un nombre elevat d'alumnes als quals el docent no pot atendre per complet.
- Requereix més treball convencional.
- Baixa qualitat de molts continguts i cursos actuals.
I a l'hora d'utilitzar-ho, què regles bàsiques hem d'emprar?
Quan estem desenvolupant els nostres cursos d'e-learning és fàcil sentir-nos aclaparats per la quantitat d'informació que desitgem o necessitem transmetre. Per a maximitzar els resultats necessitem crear cursos centrats en l'alumne, és a dir, cursos que resulten interessants i atractius. A continuació et presente 6 regles bàsiques per a evitar caure en la temptació de simplement transmetre informació…
- El professor ha d'oferir guies clares per a la interacció amb l'estudiant.
- Una discussió ben dissenyada facilita la cooperació entre estudiants.
- L'alumne ha de presentar projectes durant el curs.
- Els cursos en línia necessiten una data límit.
- Els estudiants trien els temes dels projectes.
- És molt important la informació que rebem del professor, el feedback Informe/justifique recepció.
Com aquest tema està relacionat amb l'exposició que vaig fer en classe, us adjunte el Power Point de manera que servisca per a enriquir el tema.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada