En aquest tema parlarem del Blended Learning (B-learning) com a eina d´ensenyament- aprenentatge cada vegada més present a les nostres vides.
RECURSOS DE B-LEARNING:
a.Sessions presencials: És l'aprofitament de la trobada cara a cara en les quals es permeten la interacció professor-alumne és tota la labor d'orientació i introducció a un coneixement per part
del professor a l'alumne, amb els recursos facilitats en l'aula i que permeten la millor forma d'arribar a la incorporació del coneixement, estudiant-estudiant;
és a dir, potenciar l'intercanvi d'opinions, el sustentar posicions i argumentar situacions, i saber confrontar el seu coneixement significatiu amb l'adquirit, suportar la critica i socialitzar els seus nous aprenentatges, els seus gustos, expectatives,interessos, motivacions, metes.
b. Activitats independents: S'ha d'enfortir l'aprenentatge autònom. És l'estudiant qui en forma independent realitza la seua pròpia formació amb base en textos impresos, material digital en CD, vídeos, materials multimedial, animacions, simulacions, tutorials, pàgines d'Internet o una altra mediació pedagògica.
c. Pràctiques: És desenvolupar sessions pràctiques recolzades pel professor en sessions presencials en les quals l'estudiant puga prácticar el vell concepte d'aprenc practicant, tenir contacte directe amb una experiència real i que aquesta servisca com a fiançament del coneixement adquirit. Igualment desenvolupar aquelles sessions de pràctica amb simulacions i tutorials.
c. Pràctiques: És desenvolupar sessions pràctiques recolzades pel professor en sessions presencials en les quals l'estudiant puga prácticar el vell concepte d'aprenc practicant, tenir contacte directe amb una experiència real i que aquesta servisca com a fiançament del coneixement adquirit. Igualment desenvolupar aquelles sessions de pràctica amb simulacions i tutorials.
d. Eines de comunicació: Utilitzar els elements tecnològics que afavorisquen la comunicació permanent entre els actors del processe professor-estudiant tals com: el correu electrònic, els fòrums, xats, les llistes de distribució, els correus de grup, les webquest i els blog.
i. Estratègies d'avaluació: No solament s'ha de centrar el procés d'avaluació a emetre un valor quantitatiu sinó que s'ha de potenciar el seguiment i retroalimentació de cadascuna de les activitats que l'alumne avança.
f. Continguts virtualizats: Tenir continguts que es puguen intervenir per tecnologia per a aprofitar totes les seues bondats, i que estiguen en estreta relació amb el que es va a transmetre a l'alumne, a les expectatives dels alumnes, als recursos de màquina o connexió dels alumnes.
Ací tenim un esquema de com és l´ensenyament -aprenentatge de B-learning:
i. Estratègies d'avaluació: No solament s'ha de centrar el procés d'avaluació a emetre un valor quantitatiu sinó que s'ha de potenciar el seguiment i retroalimentació de cadascuna de les activitats que l'alumne avança.
f. Continguts virtualizats: Tenir continguts que es puguen intervenir per tecnologia per a aprofitar totes les seues bondats, i que estiguen en estreta relació amb el que es va a transmetre a l'alumne, a les expectatives dels alumnes, als recursos de màquina o connexió dels alumnes.
Ací tenim un esquema de com és l´ensenyament -aprenentatge de B-learning:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada