Benvinguts al meu Bloc

dimecres, 13 de juny del 2012

Pràctica ExeLearning.


1.- Què és eXelearning?
Exelearning és una eina de creació de continguts didàctics multimèdia amb la qual es poden crear unitats d'aprenentatge formades per activitats d'emplenar buits, de resposta múltiple, Veritable/Fals, exàmens, etc. També podem introduir arxius de vídeo, àudio, imatges, fitxers adjunts, animacions, pàgines web externes, etc.
2.- Instal·lació:
Exelearning funciona tant sobre Linux, Windows o MacOX. Cal descarregar el programa en: http://exelearning.org/.
En obrir el programa ens adonem que funciona sobre el navegador Mozilla Firefox, però això no significa que estiguem treballant en Internet, sinó que ho fem sobre el programa que acabem d'instal·lar.
Si volem eixir del programa, hem d'anar a Arxiu > Sortir, ja que l'opció usual està deshabilitada.
3.- Com crear una unitat dʼaprenentatge
Obrim l´aplicació i distingim tres àrees de treball:
1. Contorn: s'observa que a l'àrea de continguts l'aplicació ofereix per defecte un únic node (Inici), el qual equival a la primera pàgina, per la qual cosa podem utilitzar-la com a pàgina de benvinguda al curs (incloent-hi guió de continguts, presentació de la matèria, etc.). Si que podem canviar-li el nom a partir de l'opció que hi ha a dalt:
“Canviar nom”, però no el podrem canviar de lloc, ja que aquest serà el node principal i els altres s'aniran situant per baix.
2. iDevices: Els iDevices són la base d´eXeLearning, ja que a través d'aquests mòduls anirem confeccionant la nostra unitat d'aprenentatge.
Podem agrupar-los segons la seva funcionalitat en:
Presentació dels continguts: els podem incloure a la primera pàgina, ja que mostren el nivell requerit per completar la unitat i els objectius que es persegueixen.
Objectius
Coneixements previs
Activitats i preguntes:
Activitat lliure o text lliure: ací podrem incloure-hi qualsevol activitat o text, però no és interactiva.
Activitat de lectura: posarem un text perquè ho lligen els alumnes. Després agreguem alguna pregunta per treballar els seus continguts.
Estudi de cas: es pot plantejar un problema perquè ho resolguen els alumnes. És possible agregar retroalimentació.
Reflexió: llança una pregunta o planteja una situació perquè reflexionen sobre el tema.
Activitat d'espais en blanc: presenta un text on falten paraules clau que l'alumne ha d'emplenar.
Pregunta elecció múltiple: a part de les opcions múltiples, és possible donar una pista a cada pregunta que fem. També es pot incloure la resposta que apareixerà quan encerten la pregunta o la fallen.
Examen SCORM: mitjançant aquesta activitat podem avaluar els coneixements
adquirits. La puntuació obtinguda per cada alumne quedarà registrada i la podrem
obtindre a través de Lors Management. Es pot posar una nota mínima per aprovar. No és possible donar pistes.
Adjuntar altres elements multimèdia:
Galeria d'imatges: podem carregar totes les imatges que vulguem. La vista ens
mostrarà les miniatures. Quan l'alumne fa clic sobre elles, aquestes sʼamplien.
Imatge ampliada: es pot posar una imatge que després es podrà ampliar amb el zoom
per destacar allò que més ens interesse.
Applet de Java: permet incorporar-hi aplicacions fetes amb Java (Geogebra, Physlets,Jclic)
Agregar elements externs
Article de Wikipedia: podem incloure qualsevol article de l'enciclopèdia vikipèdia. Posem la paraula que desitgem que aparega i li donem a “Carregar”
RSS: podem afegir una font de notícies, no obstant això, aquestes quedaran congelades fins que tornem a carregar la pàgina.
Lloc extern del web: permet posar una finestra web per entrar i navegar (requereix connexió a la xarxa)
3. Àrea de treball
En fer clic sobre el iDevice que vulguem utilitzar, aquest s'obrirà en l'àrea de treball i podrem començar a crear l'activitat.
Com veiem, en l'àrea de treball apareixen dues pestanyes: edició i propietats. La primera és per editar l'activitat. Amb la segona podem explicitar totes les propietats de la unitat que estem creant (títol, autor, descripció, etc.). Apareix també una pestanya amb el nom de Metadata. Aquesta fa referència a les categories que inclou el nostre objecte d'aprenentatge, és a dir, és com un manifest en el qual s'inclouen aspectes tècnics, educacionals, etc., de manera que si algú reutilitza el nostre material pot consultar aquestes dades i saber les seues característiques bàsiques.
Exemples d´activitats
Quan ja tenim totes les preguntes i opcions, cal validar l'activitat. 
Ací vos deixe un vídeo de com utilitzar exelearning:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada