Benvinguts al meu Bloc

dilluns, 11 de juny del 2012

Tema 15. Informática Educativa.

1.- CLASSIFICACIÓ DE PROGRAMES AMB SUPORT INFORMÀTIC
  • Eines d'usuari de propòsit general. Facilitar tasques de recollida, presentació i gestió de dades, processadors de text, bases de dades, mapes conceptuals.
  • Jocs i programes d'entrenament. Tenen com objectiu principal divertir amb activitats que potencien habilitats i estratègies i fins i tot, aprenentatge de continguts
  • Interactius d'aprenentatge i potenciadors del desenvolupament de la  creativitat. Dintre del qual destaquen 2 grans grups.
Ø  Aprenentatge de continguts,Suport del procés d'I-A ,Aprenentatge d'idiomes,Consulta:Té com objectiu principal facilitar a l'usuari la construcció o realització d'aprenentatges a través d'entorns interactius.
Ø Desenvolupament de la creativitat,Programes de disseny,Creació de pel·lícules, Animació:Tenen com objectiu principal exigir l'elaboració final d'un producte a partir d'una combinació d’elements.
2.- TIPUS DE MATERIALS INFORMÀTICS EDUCATIUS
  • Programari específic i material audiovisual. Sol estar centrat en una matèria i nivell educatiu concret.
  • Eines d'autor. Permet l'adaptació de les activitats educatives a la matèria i nivell.
  • Eines creatives. Orientades a la creació de productes artístics multimèdia. 
3.- CARACTERÍSTIQUES EINES D’AUTOR
Eines d'autor: Aplicacions orientades a la creació de materials educatius, que integrin tots els components d'un material didàctic multimèdia sense necessitat de programar. Entre les seves característiques més importants destaquen:
  • Permeten adaptar la informació, la seva presentació i seqüenciació, a les necessitats de l'alumne.
  • Permeten relacionar la informació i les seves fonts.
  • Permeten incloure qüestionaris i proves que avaluïn els coneixements arribats.
  • Permeten activar animacions i vídeos explicatius, incorporar sons i un llarg etcètera de recursos multimèdia.
4.- CRITERIS DE SELECCIÓ I EXEMPLES
·      Facilitat d'ús versus llibertat creativa.
·      Programació automàtica.
·      Interoperabilitat i standards.
·      Adaptació a diferents estils d'aprenentatge.
·      Fitxers multimèdia.
·      Extensibilitat.
Ø  Jclic. Està format per un conjunt d'aplicacions informàtiques que serveixen per a realitzar diversos tipus d'activitats educatives: trencaclosques, associacions, exercicis de textos, paraules creuades.
Ø  Hot Potatoes és un conjunt de sis eines d'autor, desenvolupat per l'equip del University of Victòria CALL Laboratory Research and Development,que et permeten elaborar exercicis interactius basats en pàgines Web
Ø  Squeak és un entorn de treball en el qual el professor pot no solament presentar els continguts de la seva matèria, sinó també dissenyar i desenvolupar activitats i exercicis pràctics de tipologia molt variada, simulacions, jocs d’associació i, per descomptat activitats d’avaluació.


Ací vos deixe un vídeo sobre les noves tecnologies i l´educació: 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada