Particularment, considerem que aquesta eina de treball és idònia per
a poder ser utilitzada pel professor/a o educador/a obrint el camp de
coneixement dels joves i més xicotets a les noves tecnologies, promovent un
treball responsable, però al seu torn diferent al mètode tradicional. Ens
sembla una tècnica de treball nova i on els destinataris poden sentir-se
protagonistes en la seua realització i al seu torn, obrir de forma pràctica,
fàcil i divertida el seu camp de coneixements.
Nostra Webquest ha sigut
dissenyada per a l'assignatura coneixement de mèdi, especialment per a alumnes
de segon cicló de primaria.
En primer lloc, vam decidir el
tema de la nostra webquest. Per a l'elecció del tema i com a objectiu principal
ens vam proposar que fora atractiu per als xiquets/es.
Una vegada decidit el tema i
crear el disseny de la pàgina, vam començar a treballar amb la introducció. En
ella intentem explicar una mica la història del planeta terra i els diferents
punts de vista de les civilitzacions avantpassades i la seua situació dins del
sistema solar.
En l'apartat
d'"ACTIVITATS", hem intentat fomentar l'ús d'Internet, intentant
sempre que es realitze per grups per a afavorir el treball col•laboratiu i
fomentar el bon ús d'Internet com a font d'informació. Són activitats
estructurades i guiades que eviten que els alumnes estiguen perduts en la
quantitat d'informació que ofereix la Xarxa, proporcionant-los una tasca ben
definida, així com els recursos i les consignes que els permeten realitzar-les.
D'altra banda també hem intentat que els xiquets/as traguen l'esperit crític,
creatiu i de presa de decisions, i para açò, els hem proposat realitzar un
treball Word on totes aquestes premisses s'avaluaren favorablement.
En l'apartat " GUIA DIDÀCTICA", hem afegit
una breu fitxa on incloem la informació pedagògica fonamental de la nostra
WebQuest: títol, nivell, àrea, objectius...
Hem cregut
convenient introduir dins d'aquest apartat "Orientacions al
professor", en el qual intentem explicar el funcionament, procés i parts
que ha de dur a terme el docent, i "Bibliografia", perquè li siga més
còmode accedir a les pàgines i conèixer per endavant com és la informació que
se li ofereix a l'alumne.
En l'apartat "AVALUACIÓ", hem
afegit els criteris avaluatius, on hem intentat ser el més precisos, clars, i
específics possibles amb el conjunt de la tasques. Hem cregut convenient crear
un quadre d'avaluació, on per fases i punts s'anirà avaluant a l'alumne segons
la seua progressió.
I finalment, en l´apartat de “conclusions”, donem
l´enhorabona als alumnes per haver finalitzat amb exit totes les activitats I
els motivem a seguir treballant .
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada