Benvinguts al meu Bloc

divendres, 15 de juny del 2012

Pràctica: La nostra Webquest.



       Particularment, considerem que aquesta eina de treball és idònia per a poder ser utilitzada pel professor/a o educador/a obrint el camp de coneixement dels joves i més xicotets a les noves tecnologies, promovent un treball responsable, però al seu torn diferent al mètode tradicional. Ens sembla una tècnica de treball nova i on els destinataris poden sentir-se protagonistes en la seua realització i al seu torn, obrir de forma pràctica, fàcil i divertida el seu camp de coneixements.
Nostra Webquest ha sigut dissenyada per a l'assignatura coneixement de mèdi, especialment per a alumnes de segon cicló de primaria.
En primer lloc, vam decidir el tema de la nostra webquest. Per a l'elecció del tema i com a objectiu principal ens vam proposar que fora atractiu per als xiquets/es.
Una vegada decidit el tema i crear el disseny de la pàgina, vam començar a treballar amb la introducció. En ella intentem explicar una mica la història del planeta terra i els diferents punts de vista de les civilitzacions avantpassades i la seua situació dins del sistema solar.



En l'apartat d'"ACTIVITATS", hem intentat fomentar l'ús d'Internet, intentant sempre que es realitze per grups per a afavorir el treball col•laboratiu i fomentar el bon ús d'Internet com a font d'informació. Són activitats estructurades i guiades que eviten que els alumnes estiguen perduts en la quantitat d'informació que ofereix la Xarxa, proporcionant-los una tasca ben definida, així com els recursos i les consignes que els permeten realitzar-les. D'altra banda també hem intentat que els xiquets/as traguen l'esperit crític, creatiu i de presa de decisions, i para açò, els hem proposat realitzar un treball Word on totes aquestes premisses s'avaluaren favorablement.



En l'apartat " GUIA DIDÀCTICA", hem afegit una breu fitxa on incloem la informació pedagògica fonamental de la nostra WebQuest: títol, nivell, àrea, objectius...
Hem cregut convenient introduir dins d'aquest apartat "Orientacions al professor", en el qual intentem explicar el funcionament, procés i parts que ha de dur a terme el docent, i "Bibliografia", perquè li siga més còmode accedir a les pàgines i conèixer per endavant com és la informació que se li ofereix a l'alumne.


     En l'apartat "AVALUACIÓ", hem afegit els criteris avaluatius, on hem intentat ser el més precisos, clars, i específics possibles amb el conjunt de la tasques. Hem cregut convenient crear un quadre d'avaluació, on per fases i punts s'anirà avaluant a l'alumne segons la seua progressió.

I finalment, en l´apartat de “conclusions”, donem l´enhorabona als alumnes per haver finalitzat amb exit totes les activitats I els motivem a seguir treballant .


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada